Luna Maya Senang Bekerja Dengan Ahmad Idham

on Tuesday 10 September 2013




Filem 'Tembus', buah tangan terbaru arahan Ahmad Idham menggabungkan pelakon ternama seperti Aaron Aziz, Fazura, Mia Sara, Khir Rahman dan seorang aktres jelita dari Indonesia, Luna Maya. Baru-baru ini GUA diundang ke set penggambaran filem ini dan kesempatan itu digunakan untuk menemubual Luna Maya. Luna sempat berkongsi pengalamannya bekerjasama dengan tenaga produksi filem Malaysia.

"Saya sangat senang bekerjasama dengan produksi filem di sini. Mereka semua amat santai dan cara kerja lebih relaks. Untuk penggambaran filem di sana, saya dijemput oleh pihak produksi seawal jam 5.00 pagi. Sekitar jam 6.00 pagi, saya sudah sampai di set penggambaran. Pada jam 7.00 pagi, penggambaran pun dimulakan. Di sini saya kira cara kerja tenaga produksi Malaysia lebih santai dan terancang," jelas aktres jelita ini.

Ketika ditanya bagaimanakah Ahmad Idham menyuntingnya untuk membintangi filem ini, Luna mendedahkan Ahmad Idham telah berjumpa dengannya sendiri dan juga pihak pengurusannya untuk berbincang.

"Sebelum ini, saya ada juga menerima beberapa tawaran di sini, namun semuanya melalui orang tengah dan sebagainya, jadi keadaan menjadi sedikit rumit. Namun, Idham pula lain caranya. Dia menghubungi saya dan pihak pengurusan saya sendiri bagi bertanyakan mengenai tawaran untuk membintangi filem 'Tembus' ini. Saya dan pihak pengurusan meneliti sinopsis cerita ini, watak yang bakal saya bawakan, skrip dan jadual saya. Apabila semuanya sudah bersetuju, maka saya mengambil tawaran yang diberikan dengan berbesar hati," ujar Luna yang memegang peranan selaku seorang ahli perniagaan Indonesia yang menjalankan perniagaan di sini.

Bercakap mengenai pengalaman kali pertamanya bekerjasama dengan pengarah Malaysia, Luna memuji sikap Idham yang merupakan seorang pengarah yang boleh menerima idea dan pendapat pelakon lain.

"Sangat senang dan selesa untuk saya bekerjasama dengan Idham selaku seorang pengarah. Dia seorang pengarah yang baik, kelakar dan juga terbuka dalam menerima pendapat daripada pelakon-pelakon lain. Sesi perbincangan dan pertukaran idea sering berlaku di set penggambaran. Idham juga merupakan seorang pengarah yang sangat bertoleransi," tutur Luna mengakhiri perbualan.
sumber : http://www.gua.com.my/



Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment